"הרוסים יילחמו בשוק הגז הישראלי"

דוד קורצווייל No Comments on "הרוסים יילחמו בשוק הגז הישראלי"
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יוסי פלד, יו"ר קאצ"א בכנס רכש ולוגיסטיקה של המרכז ללימודים אקדמיים וארגון מנהלי הרכש, אמר כי "הרוסים יילחמו קשות בשוק הגז הנמצא בישראל הנושא חשוב להם מבחינות רבות ומגוונות". לדבריו "הרוסים מתעניינים מזה זמן בשדות הגז הישראליים" מסיבות כלכליות כמו גם מהשפעות אזוריות. פלד הדגיש כי אבטחת שדות הגז צריכה להתבצע ע"י הממשלה.

בהמשך דבריו הסביר כי לאחר קשיים רבים תחנת הכח דוארד הופעלה מתוך הבנה והסכמה עם חברת חשמל לאחר שהיו קשיים במהלך המשא ומתן להפעלת דוארד. הפעלת דוארד שהיא חברה טובה אשר תחסוך עלות חשמל תגרום לשיפור במערכת אספקת החשמל בארץ. תהליך הרפורמה של חברת החשמל לא אמור לפגוע בהפעלת דוארד.

בתשובה לשאלות אנשי המרכז ללימודים אקדמיים הסביר פלד כי חוות הטורבינות שהוקמה ע"י קאצ"א באילת הייתה תהליך ניסיוני בלבד שלא צמח לכדי היתכנות כלכלית.

בהתייחסו לרעיון שהועלה להקמת מתקן הנזלת גז באילת אמר פלד כי מדובר "בפנטזיה חסרת כל הגיון" לדבריו לא בטוח כיום שמדינת ישראל צריכה בכלל להיכנס לתהליך הנזלת גז שכן תהליך הובלת גז דחוס במכליות כדאי יותר. כמו כן, הסביר פלד כי עלויות הקמת מתקן הנזלת גז תחייב עלויות כספיות גדולות וקיום סקר צרכים סביבתיים מקיף אשר צפויים לו מתנגדים רבים. לכן, לדבריו עצם העלאת הרעיון הייתה מלכתחילה בגדר איוולת. פלד סקר בדבריו את פעילות קאצ"א מההיבט הכלכלי ואת תרומתה החשובה למשק, וסירב להתייחס להיקף פעילותה הכספית של החברה. לדבריו, מדובר בחברה יעילה שמתפקדת במקצועיות תוך הקפדה על כללי מנהל וחוק תקינים.



0 תגובות